به گزارش خودروکار، به تازگی و در بازار شاسی بلندهای جهانی، تحفهای از گنجینه سانگ یانگ سر از آستین بیرون آورده که حرفهای زیادی برای گفتن دارد، این خودرو رکستون_G4 ملقب به امپراطور کرهای است که به تازگی از سوی رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران وارد بازار شده است. شاسی بلند غول پیکری که می تواند چالشی بزرگ برای رقبایش در این سگمنت به شمار رود.
ابتدا تصمیم داشتیم که رکستون G4 را با سورنتو، ایکس-تریل، سانتافه و رنو کولئوس که تقریبا در یک رنج قیمت هستند مقایسه کنیم. اما واقعیت اینجاست که رکستون با این شاسی بلندها در یک کفه ترازو قرار نمی گیرد و به قول معروف زورش به آن ها می چربد.
خودروهای ذکر شده در دسته شاسی بلندهای متوسط جای می گیرند. این در حالی است که امپراطور کره ای یا همان رکستون خودمان در سگمنت شاسی بلندهای Full size قرار میگیرد. کلاسی که رقبایی از جمله میتسوبیشی پاجرو، تویوتا پرادو، تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول در آن سینه سپر کرده اند.
شاید در نگاه اول مقایسه رکستون G4 با تویوتا لندکروز قیاس نا عادلانه به شمار رود و نقد بسیاری از خوانندگان را در پی داشته باشد. اما واقعیت اینجاست که امپراطور غول پیکر تهدید جدی برای رقبایش در بازار به شمار می رود و همانطور که در بازار جهانی موفق بوده، در بازار ایران نیز میتواند موفقیتهای بسیاری را کسب کند. آن هم در شرایطی که پای رقبای گردن کلفتش به دلیل حجم موتور بالا از بازار ایران بریده شده و رکستون به لطف پیشرانه 2 لیتری مدرن با تکنولوزی توربوشارژر، علاوه بر تحمیل مصرف سوخت کمتر، می تواند در بازار ایران یکه تازی کند.
نیم نگاهی به جوایز رکستون G4 در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که این خودرو عناوینی از جمله "برنده جایزه برترین خودروی چهار چرخ محرک”، "مقام اول آفرود سال” و ” کاندیدای خودروی برتر سال دنیا” را در کارنامه خود دارد.
در جایزه Grand Prize، که با توجه به قابلیتهایی مانند استفاده، کارایی، عملکرد، ایمنی، ارگونومیک و قیمت اعطا میشود، رکستون توانسته به عنوان گل سر سبد شاسی بلندهای کره جنوبی از برندگان این جایزه ارزشمند باشد.
رکستون طراحی مدرن و لوکسی دارد که از امکاناتی متنوع از جمله گرمکن صندلی راننده و سرنشین، سیستم پخش DVD مجهز به ۶ بلندگو، فضای داخل مدرن با چرم طبیعی NAPPA، رادارهای جلو، جانبی و پشت، دوربین۳۶۰ و … بهره میبرد.
این شاسی بلند فول سایز مجهز به پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو شارژ شده که می تواند 222 اسب بخار قدرت تولید. این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چهار چرخ منتقل میشود.
یکی از مهمترین شاخصههای رکسون G4 ، ساخت بدنه و شاسی چهارلایه مستقل آن از فولاد است. همچنین این خودرو در زمینه ایمنی با بکارگیری 9 کیسه هوا در ۱۳ نقطه، سیستم ضد واژگونی، ترمز اضطراری و انواع سیستمهای ایمنی فعال و گوش به فرمان راننده توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه معتبر Korean_NCAP را در کارنامه خود ثبت کند.
درست است که تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو در این کلاس حرفهایی برای گفتن دارند و سابقه شان قابل توجه است. اما همان طور که اشاره شد، با توجه به قوانین، نسخه های صفرشان در ایران عرضه نمی شود و انواع دست دومشان قیمتی به مراتب بالاتر از رکستون دارند. این در حالی است که رکستون G4 با قیمت حدود زیر ۳۵۰ میلیون تومانی در ایران عرضه می شود که با توجه به قابلیتها و تکنولوژی برترشوسوسه کننده است.
پس اگر به دنبال شاسی بلندی لوکس، بزرگ با قابلیت آفرود واقعی و تکنولوژی روز هستید، رکستون G4 بهترین و تنهاترین انتخاب شما در بازار ایران است.
انتهای پیام/